Pelancongan

Pangkor Laut Resort Perak, Sebiji Macam Di Bali!

    Siapa yang pernah ke Bali sudah tentu ia merupakan tempat yang sesuai untuk layan perasaan dengan menikmati keindahan alam ciptaan tuhan. Pemandangan laut dan alam yang indah mampu memberi ketenangan buat sesiapa sahaja yang ke sana.   Sebenarnya tidak perlu susah-susah nak ke Bali. Di Pangkor Laut Resort, Perak pun anda mampu layan perasaan […]

Malaysia Antara 59 Negara Akses Tanpa Visa Ke Pulau Hainan

KUALA LUMPUR: Hainan adalah pulau kecil di bahagian paling selatan China. Selama ratusan tahun, pulau ini jadi tempat pembuangan tahanan politik dan terisolasi dari dunia luar. Malaysia antara 59 negara yang  menikmati akses tanpa visa selama 30 hari ke Pulau Hainan mulai 1 Mei ini, menurut pengumuman Kementerian Keselamatan Awam China dan Pentadbiran Imigresen Negara pada

Bosan Tak Tau Nak Buat Apa Hujung Minggu? Jom Ke Eco Grandeur, Puncak Alam.

Korang mesti pernah dengar tentang EcoWorld kan? Alaa..kawasan perumahan yang dibina mesra flora dan fauna tu. Tapi korang pernah dengar tak tentang Eco Grandeur? Mesti tak kan? Eco Grandeur ni salah satu kawasan dalam EcoWorld juga tau… Nak tau apa yang yang bestnya Eco Grandeur ni..  Jom baca ni… Seni bina yang memukau.. Sure memikat hati korang.. Korang mesti suka

Percutian mewah di angkasa bernilai RM37 juta

HOTEL mewah pertama di angkasa bakal menerima tetamu dan menjanjigkan pengalaman luar biasa. ‘The Aurora Station’ dibina oleh syarikat Orion Span yang berpengkalan di Texas mempunyai pasukan tersendiri dalam misi jelajah angkasa bersama Nasa lebih 140 tahun. Hotel mewah tersebut bakal dilengkap dengan dua orang krew dan ruang bilik yang memuatkan enam orang

Bosan Mandi Pantai? Jom Main Air Di Water JPark Port Dickson

DARI dulu sampai sekarang nama Port Dickson cukup dikenali sebagai destinasi percutian yang sesuai untuk semua golongan dengan banyak pilihan lokasi yang boleh dikunjungi. Cuma tepuk dada, tanya selera dan cepat-cepatlah buat tempahan hotel, bagi mengelakkan anda kecewa kerana bilik-bilik habis ditempah. -foto Lexis Hibiscus Lexis Hibiscus Port Dickson adalah salah satu

Misteri dulang

MASJID binaan seni minangkabau dibina tanpa mengunakan paku   BUKAN sekadar dikenali sebagai masjid tertua di Jelebu, Negeri Sembilan, sebaliknya misteri dan sejarah silam Masjid Kuala Dulang, terletak di Kampung Peninjau, kira-kira 1.5 kilometer (km) dari pekan Kuala Klawang, menjadikannya antara produk pelancongan popular di daerah berkenaan. Difahamkan, bukan hanya

Main Air Sambil Berhibur Di Bangi Wonderland

MUSIM cuti persekolahan sudah pun bermula, bukan sahaja golongan pelajar malahan ibu bapa turut tidak sabar menantikan waktu ini untuk diluangkan bersama anak-anak. Pasti pusat peranginan dan taman rekreasi menjadi buruan ibu bapa bagi memanfaatkan musim cuti dengan pelbagai aktiviti menarik. Tidak kurang juga para ibu bapa yang sanggup menghabiskan cuti hujung tahunan

Monorel Melaka bakal beroperasi

Menambah produk pelancongan negeri, tingkat jumlah pengunjung Perkhidmatan Monorel Melaka di tebing Sungai Melaka yang terbengkalai sejak 2013 akibat masalah teknikal dijangka beroperasi semula dalam masa terdekat. Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron berkata, bagaimanapun operasinya tertakluk kepada penyiapan kerja-kerja sampingan yang dilaksanakan oleh pihak yang diberi